Bułeczki z makiem


Zapraszam na przepyszne bułeczki drożdżowe z makiem. Puszyste makowe bułeczki, pachnące marcepanem i migdałami ze słodkim cytrynowym lukrem.

Doskonały wybór na sniadanie lub na deser.

Bułeczki z makiem

Bułeczki z makiem

Sladniki na ciasto na ok.18-20 szt.:

  • 600 g mąki pszennej
  • 35 g świeżych drożdży
  • 100 g cukru
  • 100 g masła
  • 250 ml letniego mleka
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 jajo
  • 3 żółtka
  • 1 łyżka esencji waniliowej

Składniki na masę makową:

  • 200 g mielonego maku
  • 250 ml gorącego mleka
  • 200 g masy marcepanowej lub zmielonych migdałów
  • 60 g miodu
  • 60 g cukru
  • 50 g rodzynek
  • skórka starta z jednej cytryny
  • 4 ciastka kruche
  • 50 g orzechów włoskich
  • 3 łyżki rumu /opcjonalnie/
  • 1 jajo

Bułeczki z makiem

Bułeczki z makiem

Wykonanie ciasta:

  1. Drożdże rozetrzeć z łyżeczką cukru, dodać 3 łyżki letniego mleka i 1 łyżkę mąki, wymieszać i odstawić do podwojenia objętości.
  2. Mąkę z solą przesiać.
  3. Jajko i żółtka utrzeć.
  4. Mleko zagotować z masłem wystudzić aby było letnie.
  5. Do mąki z solą dodać utartą masę jajeczną, wanilię wyrośnięte drożdże i mleko z masłem.
  6. Wyrobić mikserem lub ręcznie do powstania pęcherzyków powietrza.
  7. Przełożyć do miski, przykryć sciereczką i odstawić do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę.
  8. Wyrosnięte ciasto ponownie krótko zarobić i rozwałkować na prostokąt o grubości ok. 0,6 cm.
  9. Wyłożyć masę makową, zwinąć w roladę, zaczynając od dłuższego boku.
  10. Następnie pokroić na porcje o szerokości 6 cm.
  11. Przez srodek każdego kawałka odcisnąć trzonek drewnianej łyżki.
  12. Ułożyć w formie do pieczenia wysmarowanej tłuszczem i posypaną mąką w niewielkich odstępach oraz wierzch bułeczek posmarować rozmąconym jajkiem.
  13. Piec w 200 st. C przez 30  minut lub do zarumienienia.
  14. gorące bułeczki z makiem polukrować.

Wykonanie masy makowej:

  1. Mak zalać gorącym mlekiem i odstawić do nasiąknięcia, przemieszać kilkakrotnie.
  2. Dodać pokruszoną masę marcepanową lub zmielone migdały, zmiksować.
  3. Następnie dodać miód, cukier, rodzynki, startą skórkę z cytryny, rum, drobno pokrojone orzechy i jajko i pokruszone ciastka – /gdyby masa makowa była rzadka/.
  4. Zmiksować do połączenia wszystkich składników.

Smacznego 🙂

Bułeczki z makiem

Bułeczki z makiem

 

 

Reklamy

12 thoughts on “Bułeczki z makiem

  1. Wspaniałe te bułeczki na takie nie potrzeba mnie zapraszać ,bardzo smakowicie się prezentują ,bardzo udane ,ech zjadłabym taką od samego rana ….
    Cudne jak malowane ….

    Polubienie

  2. A tuz za rogiem Swieta…. makowce, makowe buleczki zawsze kojarza mi sie ze swietami, a tu juz maly przedsmak. Calkiem fajny pomysl na zastapienia na przyklad tradycyjnego makowca.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s